Gratisprogram som jag använder.

Tänkte tala om vilka program som jag använder när jag fixar med hemsidorna, och lite annat…

.

gimpBildbehandling: här använder jag Gimp. Ett program som påminner MYCKET om photoshop.

Gimp laddar du ner, gratis, från deras hemsida.

.

kompozerBygga hemsidan: då startar jag Kompozer. Ett helt OK program, som du kan ha som grund och utgåifrån.

Kompozer hittar du på deras hemsida.

.

topstyle CSS-editor: TopStyle Lite. Toppen!

.

.

.

audacity-logo-r_50pct1Ljud: ett enkelt och lättanvänt program är Audacity. Laddas ner här.

Glöm inte plug in för mp3.

.

.

firefoxWebläsare: Firefox. Eller Chrome. Eller Opera. Den som ”följde med datorn” var inget vidare 😉

.

.

.

VLC_player_softwareMediauppspelare: VLC.

.

.

.

Prova själv! Det är gratis (och gott).

Kommentera

